پایگاه بسیج کربلا(حوزه مقاومت شهید اینانلو شهرستان ملارد)

فعالیت های فرهنگی، علمی و پژوهشی
مشخصات بلاگ

این وبلاگ با مدیریت معاونین فرهنگی و IT راه اندازی گردیده لطفا نظرات و انتقادات خود را برای مدیریت هرچه بهتر این وبلاگ به آدرس الکترونیکی farahani057@gmail.com ارسال نمایید. با تشکر
مدیریت وبلاگ

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
نویسندگان

اشتباه رشاد خلیفه در قرآنی که ترجمه کرده است، به‌وسیله فرمول‌های متقن ریاضیاتی در قالب کتابی با عنوان «تحدی ریاضیات قرآن کریم با سایر کتب» ثابت شد.

محمدتقی واحدیان درگاهی، نویسنده کتاب تحدی ریاضیاتی قرآن کریم با سایر کتب،‌ در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،‌ درباره موضوعات مطرح شده در این اثر اظهار کرد:‌ من در این کتاب با استفاده از گویش ریاضیاتی، تعداد و شماره آیات ‌ثابت کرده‌ام که با توجه به دو آیه‌ای که رشاد خلیفه در ترجمه خود از قرآن حذف کرده است، نظم قرآن بر پایه عدد 19 از میان می‌رود.
وی درباره رشاد خلیفه گفت: این شخص نخستین کسی است که نظم قرآن بر پایه عدد 19 را  حدود 30 سال پیش اکتشاف کرد ‌اما بعدها دچار انحراف شد.‌ برای مثال، سوره توبه که 129آیه دارد در قرآن رشاد خلیفه 127 آیه دارد.‌ بنابراین، من در کتابم با استفاده از فرمول‌های دقیق ثابت کرده‌ام که اتفاقا اگر این دو آیه کم شود،‌ نظم عدد 19 در قرآن از بین می‌رود.
واحدیان درگاهی با بیان این‌که قرآن رشاد خلیفه، چاپ کالیفرنیا، بیشترین چاپ قرآن را به خود اختصاص داده است و هر سال به زبان‌های مختلفی نیز ترجمه می‌شود،‌ افزود:‌ می‌دانیم که استفاده از روش‌های علمی در غرب مبنایی برای پذیرش یک مساله است. بنابراین، با استناد به این‌که رشاد خلیفه در ترجمه‌اش از قرآن دو آیه را به استناد ریاضیات کم کرده،‌ این قرآن طرفداران زیادی داشته است و دارد.
این محقق افزود: من در کتابم با عنوان تحدی ریاضیاتی قرآن کریم‌ ثابت کرده‌ام که حذف این دو آیه نظم عدد 19 را از میان می‌برد،. ضمن این‌که با ارایه فرمول‌های قوی ریاضی بسیاری از فرمول‌های ضعیف و عنکبوتی رشاد خلیفه را چالش کشیده‌ام و با همان گویش ریاضیاتی، تعداد آیات و شماره آیات نظم ریاضیاتی عدد 19 را بدون حذف آن دو آیه ثابت کرده‌ام و دلایل متقنی ارایه داده‌ام که رشاد خلیفه اشتباه کرده است.
این نویسنده در پایان گفت: این قرآن پشتوانه یهودی و صهیونیستی قدرتمندی دارد و هر سال به زبان‌های مختلفی ترجمه می‌شود. ضمن این‌که فرمول‌هایی که در کتابم آورده‌ام، کاملا مستندند. بنابراین، بزرگترین اعجاز عدد 19 آن است که بدون هیچ تحریفی و بدون کم کردن هیچ آیه‌ای در قرآن وجود دارد.
 کتاب تحدی ریاضیاتی قرآن کریم با سایر کتب،‌ مجموعه‌ای است که به همت نشر یوسف فاطمه خراسان رضوی منتشر شده است.

  • ۹۴/۰۸/۲۴
  • محمدرضا فراهانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی